Sosyal hizmet mesleğinde etkili iletişim

Göster/Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2017Tür
articleÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Artan, Taner, Kumbasar, Banu (2017). Sosyal hizmet mesleğinde etkili iletişim. Sosyal Çalışma Dergisi, 1(2), 51-63.Özet
Bu makale sosyal hizmet uzmanlarının mesleki temel iletişim becerileri üzerinde durmaktadır. Sosyal hizmet uzmanın müracaatçı ile etkili iletişim kurmasının temel amacı ilettiği mesaj türleri ile müracaatçısını geliştirmeye katkıda bulmaktır. Sosyal hizmet uzmanının doğrudan bireylerle ve ailelerle gerçekleştirmiş olduğu mesleki çalışmalarda müdahale sürecinin nihai hedefi müracaatçıların gereksinim duyduğu istenilen sonucu elde edebilmektir. Daha spesifik olarak, müracaatçı ile etkili bir iletişim kurabilmesi için iletişim tekniklerini sadece bilmesi değil aynı zamanda etkili olarak kullanabilme becerisine sahip olması gerekmektedir. Sosyal hizmet uzmanı müracaatçısı ile iletişimini; kabül, empati, kişisel sıcaklık ve farkındalık yaratmaya yönelik kurmalıdır. Bu tür bir iletişim mesleki müdahale şeklinde olacaktır. Buna karşılık, örneğin bir kurumun üyeleri, bir örgütün temsilcileri veya kanun koyucularla etkileşime giren sosyal hizmet uzmanı biraz daha resmi olan ilişkiler kuracak ve hassas, netlik ve hedef yönergeleri ile karakterize edilen iletişimi sağlamaya vurgu yapacaktır. Bu çalışmanın amacı sosyal hizmet uzmanın müracaatçı ile etkili ve verimli bir iletişimi nasıl kurması gerektiğini ayrıntılı olarak ele almaktır. This article focuses on the basic professional communication skills of social workers.
The main purpose of the social workers’ necessity of having affective communication skills while
working with their clients is to enrich them through the messages they want to implement. It is not
enough to know about the effective communication techniques theoretically. Social workers should
be able to present strong communication skills while working with individuals, families and groups.
Social workers should ground their communication with their clients on acceptance, empathy,
sincerity and awareness. On the other hand, for example, if a social worker is to communicate with a
member of an institution, a representative of a group, or a lawmaker he/she would need to formal
relationships with more clear and targeted directives. The purpose of this study is to elaborate how the
social worker should establish effective and productive communications with their clients.