Çalışanların duygusal zekâ düzeyleri ile çatışma çözme düzeyleri arasındaki ilişki

Göster/Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2020Tür
masterThesisÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Koçdaş, Z. (2020). Çalışanların duygusal zekâ düzeyleri ile çatışma çözme düzeyleri arasındaki ilişki. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.Özet
Bu araştırmanın amacı çalışanların duygusal zekâ düzeyleri ile çatışma çözme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Aynı zamanda çalışanların duygusal zekâ düzeyi ve çatışma çözme düzeyleri demografik değişkenler ve kurumsal faktörler açısından incelenmiştir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır Araştırmanın örneklemini gıda, savunma sanayi, tekstil sektörleri başta olmak üzere farklı alanlarda görev alan 290 çalışan oluşturmaktadır. Araştırmada veri elde etmek için 3 bölümden meydana gelen anket kullanılmıştır. Anketin ilk bölümünde; çalışanlara ait demografik bilgilerin elde edilmesi amacıyla hazırlanmış sorular yer almaktadır. İkinci bölümde, Pekaar Bakker, van der Linden ve Born tarafından geliştirilen Abdurrahman Tanrıöğen ve Yusuf Türker tarafından Türkçeye uyarlanan, Duygusal Zekâ Ölçeği, üçüncü bölümde Afzalur Rahim tarafından geliştirilen ve Sevda Niederauer tarafından Türkçeye uyarlanan Çatışma Düzeyi Ölçeğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda çalışanların duygusal zekâ düzeyleri ve çatışma çözme düzeylerinin yüksek düzeyde olduğu; duygusal zekâ düzeylerinin ve çatışma çözme düzeylerinin yaş, cinsiyet, eğitim, kıdem yılı, sektör değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı; mavi yaka çalışanların duygusal zekâ ve çatışma çözme düzeylerinin beyaz yakalılarda daha yüksek olduğu bulunmuştur. Çalışanların duygusal zekâ düzeyi ile çatışma çözme düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Çalışanların duygusal zekâ düzeyi, çatışma çözme düzeylerini istatistiksel olarak anlamlı düzeyde etkilemektedir. The purpose of this study is to examine the relationship between the emotional intelligence and resolution levels of employess. Besides, the emotional intelligence and resolution levels of employees were analyzed in terms of demographic and institutional variables. Relational screening was used in this research. The research sample is composed by 290 employees who are working on different sectors such as especially food, textile, defense industry. A researcf survey included 3 parts the first part;includes questions, prepared as to obtain demographic information about the employees. The second parts, includes Emotional Intelligence Scale ,developed by Pekaar Bakker, nad van der Linden and Born and was adapted to turkish by Abdurrahman Tanrıören, Yusuf Turker. Finally Third part, Includes Conflict Level Scale , developed by Afzalur Rahim and was adapted to turkish by Sevda Niederauer. It was found that emotional intelligence levels and conflict resolution levels of the employees are high level, emotional intelligence levels and conflict resolution levels of employees do not differ significantly according to gender, education, seniority, industry variables. Emotional intelligence and conflict resolution levels of blue collar employees were found to be higher in white collar workers. A positive relationship was determined between the emotional intelligence level of the employees and their conflict resolution levels. Statistically, emotional intelligence levels affect conflict resolution levels significantly.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1M67IWkniW6A7UM-Fkl-M47f6FJ5MtLHx1bFKrLGSq5ehttps://hdl.handle.net/20.500.12436/2341