The effects of differentiated gamification treatments on middle school students' academic achievement, motivation and attitudes in second language learning

Göster/Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2022Tür
masterThesisÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
The purpose of this thesis is to examine the effects of game elements on students' motivation, attitude, and academic achievement during second language learning. The thesis includes an exhaustive literature analysis on the history of games, concepts of gamification, second language learning, motivation, and attitude. On the pedagogical side, the scope is widened to how player types, game-based learning and features of gamification treatments in education and language learning are regarded in the literature. Within this framework, an experimental research study is proposed that includes a data collection from middle school students in lessons that feature differentiated game design elements. The research was carried out with three different study groups consisting of 60 students. Students in the Experimental Group – 1, the Experimental Group – 2 and the Control Group received 4 weeks of education. Unlike the Control Group, Experimental Group – 1 and Experimental Group – 2 received their education with the implementation of game elements in gamified lesson plans. Furthermore, the gamification treatment of the experimental group – 2 was enhanced with the implementation of weekly leaderboards, points and achievement badges. The quantitative side of data was collected via an achievement test whereas the qualitative data was gathered via semi-structured interviews. To strengthen the treatment results, perceived motivational questionnaire and attitude scale were applied in the post-test stage. The results of this study indicate that due to the implementation of differentiated gamification treatments, students demonstrated high levels of motivation and attitude while achieving academically higher than the ones who received regular gamification treatments. This study also reveals that the benefits of differentiated gamification can be used to make efficient interaction between students and teachers resulting in smoother and fun oriented classes. Bu tez çalışmasının amacı, öğrenme ortamına entegre edilen oyun elementlerinin öğrencilerin motivasyonuna, derse olan tutumuna ve akademik başarısına olan etkisini araştırmaktır. Bu araştırmayı detaylandırmak adına, oyun, oyunlaştırma, motivasyon ve tutum gibi terimlerin tarihsel geçmişlerini araştıran kapsamlı bir literatür taraması sunulmuştur. Bu analiz, pedagojik bağlamdaki etkileri görmek için, oyuncu tipleri, oyun bazlı öğrenme gibi terimlerin yanı sıra, oyunlaştırmanın tasarım özeliklerinin eğitimdeki ve dil edinimindeki uygulanışının literatürdeki karşılığının araştırılması ile devam etmiştir. Bu kapsamda, ortaokul öğrencileri ile farklılaştırılmış oyun elementleri içeren ve verilerin toplandığı dersler yapılmıştır. Araştırma toplamda 60 öğrenciyi kapsamaktadır ve öğrenciler 3 farklı çalışma grubuna bölünmüştür. Deney Grubu – 1, Deney Grubu – 2 ve Kontrol Grubunda olan öğrenciler ile 4 haftalık bir çalışma yürütülmüştür. Kontrol Grubunun aksine, Deney Grubu – 1 ve Deney Grubu – 2 ile yapılan çalışmalarda oyun elementleri içeren oyunlaştırılmış ders planları kullanılmıştır. Ayrıca Deney grubu – 2'nin oyunlaştırma metodu haftalık liderlik tablosu, puanlar ve başarı rozetleri ile farklılaştırılmıştır. Araştırmanın nicel verileri, başarı testi ile toplanmıştır. Nitel verilerin toplanmasında ise yarı yapılandırılmış mülakat yöntemi kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarını güçlendirmek ve nitel verileri desteklemek adına algılanan motivasyon anketi ve tutum anketi uygulanmıştır. Bu veriler mülakat yöntemi ile toplanan verileri desteklemesi amacıyla toplanmıştır. Bu tez çalışmasının sonuçları göz önüne alındığında öğrenme ortamına entegre edilen farklılaştırılmış oyunlaştırma yöntemleri sayesinde öğrencilerin yabancı dil edinimi derslerine olan motivasyonları ve tutumları yükselerek, akademik başarıları klasik oyunlaştırma yöntemlerine kıyasla daha fazla gelişim göstermiştir. Ayrıca bu çalışma, farklılaştırılmış oyunlaştırma yöntemlerinin etkin kullanımının öğrenci-öğretmen arasındaki ilişkiyi daha etkili hale getirerek daha akıcı ve eğlence odaklı bir öğrenme ortamı sağlanmasına katkıda bulunacağını göstermiştir.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUfFjh3bTWxg2KGCq6gJBTfqc52o7IEDU_9xyFdiuR1uvhttps://hdl.handle.net/20.500.12436/4734
Koleksiyonlar
- İngiliz Dili Eğitimi [20]