Güney Kore müzik diplomasisi aracı olarak K-pop ve BTS grubu örneği
Künye
Keskin, A. (2021). Güney Kore Müzik Diplomasisi Aracı Olarak K-Pop ve BTS Grubu Örneği. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 22 (49), 196-220. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/sobbiad/issue/67635/937415Özet
Müzik veya popüler müzik ürünleri günümüzde devletlerarası ilişkileri etkileyen veya farklı bir yöne sevk eden derecede önemli kültürel unsurlardır. Devletler, müziğin diplomasideki bu etkileyici pozisyonunu, ülkelerinin ekonomi politiğini güçlendirmek adına çeşitli şekillerde kullanmaktadır.
Müzik diplomasisi, günümüzde ülkelerin kullanmış olduğu kültürel diplomasi araçlarından birisidir. Güney Kore popüler kültür ürünlerinden biri olan K (Korean)-Pop, Güney Kore’nin son yıllarda diplomasi açısından etkili bir şekilde kullandığı ve ön plana çıkardığı araçlardandır. Bu çalışmada Güney Kore müzik diplomasisi, K-Pop’un zirvesinde sayılabilecek olan BTS grubu örneğinden açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışmada BTS grubunun K-Pop özelinde günümüzde Güney Kore’yi uluslararası düzeyde temsil edebilecek nitelikte olan kültürel bir ürün haline geldiği üzerinde durulmuştur. BTS grubunun Güney Kore politik aktörlerince en üst düzey destek gördüğü, bu destek sayesinde ülkeyi yurtdışında sembolize eden en önemli kültürel figürlerden olduğundan bahsedilmiştir. Ayrıca K-Pop’un Güney Kore’de filmden müziğe, yemekten modaya uzanan alanlarda ülkenin çekim gücünü artırıcı bir K-marka/K-stil oluşturma çabasının ve bu çabayı diplomasiye tahvil etme gayretinin yansıması olduğu ortaya konulmuştur. Music or popular music products are important cultural elements that affect interstate relations or lead them in a different direction. States use this impressive position of music in diplomacy in various ways in order to strengthen the political economy of their countries. Music diplomacy is one of the cultural diplomacy tools used by countries today. K (Korean) -Pop, one of the products of South Korean popular culture, is one of the tools that South Korea has effectively used and brought to the fore in terms of diplomacy in recent years. In this study, South Korean music diplomacy is tried to be explained from the example of BTS, which can be considered at the top of K-Pop. In the study, it is emphasized that the BTS Group has become a cultural product in the K-Pop special, which can now represent South Korea at the international level. It is emphasized that the BTS group receive the highest level of support from South Korean political actors, and thanks to this support, it is one of the most important cultural figures that symbolize the country abroad. In addition, it has been revealed that K-Pop is a reflection of the effort to create a K-brand / K-style in South Korea, which increases the attractiveness of the country in areas ranging from movies to music, from food to fashion, and to the effort to transform this effort into diplomacy.