Architecting the New-Generation University: Integrating Industry 4.0, Society 5.0, and Digital Transformation
| dc.contributor.author | Toprak, Metin | |
| dc.date.accessioned | 2025-01-14T11:42:11Z | |
| dc.date.available | 2025-01-14T11:42:11Z | |
| dc.date.issued | 2024 | en_US |
| dc.department | İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi | en_US |
| dc.description | 17th INTERNATIONAL CONFERENCE on KNOWLEDGE, ECONOMY & MANAGEMENT -- October 27-29 / Tashkent, Uzbekistan, 2024. | en_US |
| dc.description.abstract | This paper explores the organizational and functional architecture of the new-generation university, focusing on the integration of Industry 4.0, Society 5.0, and digital transformation. On the other side, Bologna Process also provides benchmarks for universities to follow, and are closely related to these three concepts. European Higher Education Area reforms as known Bologna Process, and European Research Area reforms are supporting European science and technology ecosystem. And as a full member candidate, Türkiye is supposed to carry all these reform agendas. As higher education faces the demands of rapid technological advancements and evolving societal needs, universities must adopt flexible, decentralized governance models, advanced digital infrastructures, and innovative curriculum designs. This study highlights the importance of artificial intelligence (AI)-driven learning platforms, smart classrooms, and interdisciplinary research hubs in fostering innovation and enhancing student outcomes. Additionally, challenges such as technological, financial, cultural, and institutional barriers are examined, with recommendations for overcoming these obstacles through collaborative leadership and public-private partnerships. Drawing from current literature, this paper presents a proposed model for new-generation universities that emphasizes learner-centered education&training, digital readiness, recognition of prior learning, core competences&qualifications framework, and lifelong learning. This model aims to position universities at the forefront of global educational innovation while addressing critical societal challenges in the digital age. | en_US |
| dc.description.abstract | Bu bildiri, Endüstri 4.0, Toplum 5.0 ve dijital dönüşümün entegrasyonuna odaklanarak yeni nesil üniversitenin örgütsel ve işlevsel mimarisine yönelik bir model geliştirmektedir.. Öte yandan, Bologna Süreci de üniversitelerin uyması gereken kıstaslar sağlamakta ve ve bu üç kavramla yakından ilişki içindedir. Bologna Süreci olarak da etiketlenen Avrupa Yükseköğretim Alanı reformları ve Avrupa Araştırma Alanı reformları Avrupa bilim ve teknoloji ekosistemini desteklemektedir. Tam üye adayı olarak Türkiye'nin de tüm bu reform gündemlerini takip ederek uygulaması beklenmektedir. Yüksek öğrenim, hızlı teknolojik ilerlemelerin ve gelişen toplumsal ihtiyaçların talepleriyle karşı karşıya kaldıkça; üniversiteler esnek, merkezi olmayan yönetim modelleri, gelişmiş dijital altyapılar ve yenilikçi müfredat tasarımları benimsemelidir. Bu çalışma, yenilikçiliği teşvik etmede ve öğrenci sonuçlarını iyileştirmede yapay zeka (YZ) odaklı öğrenme platformlarının, akıllı sınıfların ve disiplinler arası araştırma merkezlerinin önemini vurgulamaktadır. Ek olarak, teknolojik, finansal, kültürel ve kurumsal engeller gibi zorluklar incelenmekte ve bu engellerin işbirlikçi liderlik ve kamu-özel sektör ortaklıkları yoluyla üstesinden gelinmesine yönelik öneriler sunulmaktadır. Güncel literatürden yararlanarak, bu bildiri öğrenci merkezli eğitim ve öğretim, dijital hazırbulunuşluk, önceki öğrenmenin tanınması, çekirdek yetkinlikler & yeterlilikler çerçevesi ve yaşam boyu öğrenmeyi vurgulayan yeni nesil üniversiteler için önerilen bir model sunmaktadır. Bu model, dijital çağda toplumsal süreçlerde çeşitli meydan okumaları ele alırken, üniversiteleri küresel eğitim inovasyonunun ön saflarına yerleştirmeyi amaçlamaktadır. | en_US |
| dc.identifier.endpage | 17 | en_US |
| dc.identifier.orcid | 0000-0001-9217-6318 | en_US |
| dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12436/6919 | |
| dc.institutionauthor | Toprak, Metin | |
| dc.language.iso | en | |
| dc.publisher | İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi | en_US |
| dc.relation.ispartof | 17th International Conference On Knowledge, Economy & Management | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Konferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | New-Generating University | en_US |
| dc.subject | Industry 4.0 | en_US |
| dc.subject | Society 5.0 | en_US |
| dc.subject | Digital Transformation | en_US |
| dc.subject | Yeni Nesil Üniversite | en_US |
| dc.subject | Endüstri 4.0 | en_US |
| dc.subject | Toplum 5.0 | en_US |
| dc.subject | Dijital Dönüşüm | en_US |
| dc.title | Architecting the New-Generation University: Integrating Industry 4.0, Society 5.0, and Digital Transformation | en_US |
| dc.title.alternative | Yeni Nesil Üniversite Mimarisi: Endüstri 4.0, Toplum 5.0 ve Dijital Dönüşümün Entegre Edilmesi | en_US |
| dc.type | Conference Object | |
| dspace.entity.type | Publication |
Dosyalar
Orijinal paket
1 - 2 / 2
Yükleniyor...
- İsim:
- architecting-the-new-generation-university-integrating-industry-40-society-50-and-digital-transformation.pdf
- Boyut:
- 341.68 KB
- Biçim:
- Adobe Portable Document Format
- Açıklama:
- Proceedings file
Yükleniyor...
- İsim:
- 17th-international-conference-on-knowledge-economy-and-management-proceedings.pdf
- Boyut:
- 948.74 KB
- Biçim:
- Adobe Portable Document Format
- Açıklama:
- Contents
Lisans paketi
1 - 1 / 1
Yükleniyor...
- İsim:
- license.txt
- Boyut:
- 1.44 KB
- Biçim:
- Item-specific license agreed upon to submission
- Açıklama:









