Çoklu-kanal dağıtım sistemi yaklaşımları

Göster/Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2020Tür
bookPartÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
21. yüzyılda perakendecilik sektöründe çok köklü değişiklikler
gerçekleşmiş ve 20. Yüzyılın çok başarılı olan Borders, Blockbusters
ve Circuit City gibi firmaları piyasadan çekilmeye başlamışlardır. Bu
değişikliğin arkasında yatan en temel sebeplerden bir tanesi online
ticaretin yaygınlaşmasıdır (Chopra, 2018). Son yıllarda, mobil internet
ve sosyal medya kullanımlarındaki gelişmeler ile birlikte değişen
tüketici davranışları sonucunda, insanlar alışveriş yapmak ve daha
birçok konuda akıllı telefonlarını çok daha fazla kullanmaya
başlamışlardır (Verhoef, Kannan, & Inman, 2015). Artık tüketiciler,
kendilerine kolay gelen herhangi bir yer ve zamanda sipariş
verebilmek ve tüm bu satınalma deneyimlerinin hatasız ve kendileri
için kolay olmasını beklemektedirler. İşte bu da yeni bir satış kanalı
yaklaşımı ortaya çıkarmıştır (PWC, 2017). Bu satış yaklaşımı “çoklu
kanal” adı ile Türkçeye çevrilmiş olmakla birlikte aslında
“omnichannel” diye tanımlanan yeni bir kanal yönetim yaklaşımıdır.
Bu çalışmada da öncelikle “çoklu kanal” yaklaşımının tanımlaması
yapılacak, sonrasında çoklu kanal perakende yaklaşımlarının bir
sınıflandırması sunularak çoklu-kanal dağıtım ağı yaklaşımları
hakkında bilgi verilecektir. Çalışmanın devamında ise bu konudaki
güncel literatürün bir özeti sunulacaktır.