Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBahat, Şeyma
dc.contributor.authorGülay Ogelman, Hülya
dc.contributor.authorGüven, Didem
dc.date.accessioned2023-12-19T06:51:52Z
dc.date.available2023-12-19T06:51:52Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationBAHAT, Ş., GÜLAY OGELMAN, H., & GUVEN, D. (2022). ÖZEL GEREKSİNİMLİ VE NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN KARDEŞE SAHİP 5-6 YAŞ ÇOCUKLARININ PSİKOLOJİK DAYANIKLILIKLARININ EBEVEYN GÖRÜŞLERİNE DAYALI OLARAK KARŞILAŞTIRILMASI. EKEV Akademi Dergisi(91), 281-296. https://doi.org/10.17753/sosekev.1083025en_US
dc.identifier.issn1301-6229
dc.identifier.issn2148-0710
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17753/sosekev.1083025
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12436/5501
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1168738
dc.description.abstractPsikolojik dayanıklılık, stresli ve zorlu durumlardan sonra yeniden toparlanabilme, eskiye dönebilme becerisi olarak ifade edilebilir. Okul öncesi dönem çocuklarının psikolojik dayanıklılıklarını etkileyen çok sayıda değişken bulunmaktadır. Bu çalışmada, ebeveyn görüşlerine dayalı olarak özel gereksinimli ve normal gelişim özelliği gösteren kardeşe sahip olmanın okul öncesi dönem çocuklarının psikolojik dayanıklılıkları üzerinde etkisinin olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Türkiye genelindeki özel gereksinimli kardeşi olan ve olmayan 5-6 yaş grubundan 130 çocuktan oluşmaktadır. Çalışma grubundaki çocukların tamamı normal gelişim özelliği göstermektedir. Bulgulara göre özel gereksinimli kardeşi olup olmamanın, okul öncesi dönem çocuklarının psikolojik dayanıklılıkları üzerinde anlamlı düzeyde bir etkisi bulunmamaktadır. Bu sonuç, annebabaların eğitim düzeyinin yüksek olması, ailedeki çocuk sayısının az olması ve araştırmaya katılan çocukların çoğunluğunun okul öncesi eğitimi almasıyla ilişkilendirilmiştir. Araştırma sonuçları, kardeş ve psikolojik dayanıklılık araştırmaları açısından önem taşımaktadır. Okul öncesi dönemde psikolojik dayanıklılık ve kardeş ilişkilerine yönelik araştırmaların arttırılmasına ihtiyaç bulunmaktadır.en_US
dc.description.abstractResiliency can be defined as the ability to recover and return to the previous state after stressful and challenging events. There are many variables that affect the resiliency of preschool children. Accordingly, based on parents this study examined whether having a sibling with special needs or a typically developing sibling influences the resiliency of preschool children. The study group consists of 130 children throughout Turkey in the 5-6 age group with and without special needssiblings. All the children in the study group exhibit the characteristics of normal development. The findings reveal that there is no significant effect of having a special needs sibling or not on the resiliency of preschool children. This result was associated with the fact that the parents have high levels of education, the number of children in the families is small, and the majority of the participant children received preschool education. The study results are crucial in terms of the studies on siblings and resiliency. The number of studies on relationships between resiliency and siblings in the preschool period is needed to increase.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherErzurum Kültür Eğitim Vakfıen_US
dc.relation.ispartofEKEV Akademi Dergisien_US
dc.identifier.doi10.17753/sosekev.1083025en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzel gereksinimli bireyen_US
dc.subjectNormal gelişim gösteren bireyen_US
dc.subjectOkul öncesi dönemen_US
dc.subjectPsikolojik dayanıklılıken_US
dc.subjectKardeşleren_US
dc.subjectIndividuals with special needsen_US
dc.subjectTypically developing peopleen_US
dc.subjectPreschool perioden_US
dc.subjectResilienceen_US
dc.subjectSiblingsen_US
dc.titleÖzel gereksinimli ve normal gelişim gösteren kardeşe sahip 5-6 yaş çocuklarının psikolojik dayanıklılıklarının ebeveyn görüşlerine dayalı olarak karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeBased on parents comparing the resiliency of 5-6 years old children who have a sibling with special needs and of those who have a typically developing siblingen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridŞeyma Bahat |0000-0003-3619-8656en_US
dc.authoridHülya Gülay Ogelman |0000-0002-4245-0208en_US
dc.authoridDidem Güven |0000-0002-5388-6963en_US
dc.departmentEğitim Fakültesien_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.identifier.issue91en_US
dc.identifier.startpage281en_US
dc.identifier.endpage296en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrencien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorBahat, Şeyma
dc.institutionauthorGüven, Didem
dc.identifier.trdizinid1168738


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster