Özel Yetenekli Çocukların Gelişiminde Beklenmedik Başarısızlık ve Aile

Göster/Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2020Tür
articleÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Afat, N. (2020). Özel Yetenekli Çocukların Gelişiminde Beklenmedik Başarısızlık ve Aile. YENİ TÜRKİYE, 2(116), 62–70.Özet
Özel yetenekli çocukların yapabilirliklerinin yüksek olması, sürekli ve yüksek oranda başarılı olmaları gerektiği algısını desteklemektedir. Bu sebeple çevresinin, özel yetenekli çocuğun başarısız olabileceğini fark etmeleri oldukça güçleşebilmektedir. “Özel yetenekli ise başarı kolay ve mümkündür; başarısızlık varsa bu durum büyük oranda ve öncelikle potansiyel ile ilgili bir durumdur.” Bu mantık, özel yetenekli öğrencilerin keşfedilmelerini ve ihtiyaç duydukları desteği alabilmeleri önünde bir engel oluşturabilmektedir. Özel yeteneklilerin fark edilmesi ve ihtiyaçlarına uygun destekleyici ortamların oluşturulması gerekmektedir. Bu gereklilik insani, eğitimsel ve toplumsal haklara dayanmaktadır. Özel yetenekli bireylerin keşfedilmelerini ve desteklenmelerini güçleştiren bir durum olarak, beklenmedik başarısızlık durumunun aile odağında incelenmesi bu çalışmanın amacıdır.