Destek eğitim odası öğretmeninin rol ve sorumlulukları

dc.contributor.authorGüven, Didem
dc.date.accessioned2023-07-13T12:29:34Z
dc.date.available2023-07-13T12:29:34Z
dc.date.issuedTrakya Eğitim Dergisien_US
dc.departmentEğitim Fakültesien_US
dc.descriptionBu çalışma 24-25 Ekim 2020 tarihlerinde gerçekleştirilen 1. Uluslararası Göbeklitepe Bilimsel Çalışmalar Kongresi’nde sözlü bildiri olarak sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractDestek eğitim odası (DEO) hizmeti destek özel eğitim hizmetlerinden biridir. DEO hizmetinde, destek eğitim odası öğretmeniyle belirli zaman dilimde özel gereksinimli öğrenciye bireysel veya küçük grup şeklinde bireyselleştirilmiş bir eğitim verilmektedir. Bu nedenle DEO hizmetinde anahtar kişi DEO öğretmeni olmaktadır. Bu konumundan dolayı DEO öğretmenin doğrudan ve dolaylı rol ve sorumlulukları bulunmaktadır. Alanyazın DEO öğretmenlerinin özel eğitim olduğunu bildirmektedir. Ancak Türkiye’de farklı nedenlerle özel eğitim öğretmeni yerine DEO’da öğretmeni görevlendirilmektedir. Bu çalışmada bir derleme çalışmasıdır. DEO, Türkiye’de oldukça yeni bir hizmettir. Yapılan araştırmalar, DEO paydaşlarının rol ve sorumluluklarına ilişkin belirsizlik ve karmaşa yaşadığını bildirmektedir. Bu belirsizliklerin ortadan kalkması adına DEO öğretmenin rol ve sorumluluklarının belirginleştirilmesi önem kazanmaktadır. Bu çalışmayla DEO öğretmeninin rol ve sorumlulukları açıklanarak Türkiye’de DEO öğretmenlerinin bilinmeyen rol ve sorumluluklarına açıklık getirilmiştir. Bu araştırma sonucu Türkiye’de DEO öğretmenlerinin dolaylı sorumluluğu olan danışmanlık hizmetinin rehber öğretmenler tarafından gerçekleştirildiğini ortaya koymuştur. Ayrıca DEO öğretmenlerinin doğrudan rollerine bağlı olarak sadece öğretim yaptığı anlaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractResource room (RR) service is one of the support special education service. The RR service, individualized training is given to the student with special needs in a specific time period with the RR teacher. The RR service may be in individual or small groups. The key person in the RR service is the RR teacher. However, the task is not to make a special education teacher in the RR in Turkey. The teacher is assigned in the RR. In this study, which was counducted as an informative review. The RR is a relatively new service in Turkey. The researches reported that the RR stakeholders experience uncertainty and confusion regarding their roles and responsibilities. In order to eliminate these uncertainties, it becomes important to clarify the roles and responsibilities of the RR teacher. These roles and responsibilities of the work with RR teacher explained clarify the roles and responsibilities of unknown RR teacher was brought in Turkey. The results of this reseach carried out by guide counselors report that the indirect responsibility of counseling the RR teacher in Turkey. It was also understood that only teaching was carried out depending on the direct roles of the teachers of the RR.en_US
dc.identifier.citationGuven, D. (2021). Destek eğitim odası öğretmeninin rol ve sorumlulukları. Trakya Eğitim Dergisi, 11 (1), 450-463. DOI: 10.24315/tred.770595en_US
dc.identifier.doi10.24315/tred.770595
dc.identifier.endpage463en_US
dc.identifier.issn2630-6301
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.orcidDidem Güven |0000-0002-8763-9696en_US
dc.identifier.startpage450en_US
dc.identifier.trdizinid1188738
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24315/tred.770595
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12436/5020
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1188738
dc.identifier.volume11en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.institutionauthorGüven, Didem
dc.language.isotr
dc.publisherTrakya Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof2021en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDestek eğitim odasıen_US
dc.subjectDestek eğitim odası öğretmenien_US
dc.subjectDestek özel eğitim sistemien_US
dc.subjectDestek eğitim odasında görevlendirilen öğretmenen_US
dc.subjectResource roomen_US
dc.subjectResource room teacheren_US
dc.subjectSupport special education serviceen_US
dc.subjectResource room teacher assigned in the resource roomen_US
dc.titleDestek eğitim odası öğretmeninin rol ve sorumluluklarıen_US
dc.title.alternativeRole and responsıbılıtıes of support room teacheren_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
10.24315-tred.770595-1205671.pdf
Boyut:
757.8 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Makale dosyası / Article file

Lisans paketi

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
license.txt
Boyut:
1.44 KB
Biçim:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama: