Başlık için Uluslararası Finans ve Katılım Bankacılığı listeleme
Toplam kayıt 28, listelenen: 1-20
-
Bank selection- a measure of the religious sensitivity of retail banking customers in the Gambia
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam İktisadı ve Finansı Anabilim Dalı, 2019)Bu çalışma, Gambiya’daki müşterilerin banka seçiminde dinin etkisini incelemektedir. Snowball örnekleme kullanarak, 123 müşteri arasında yürütülen örneklemede ve analizin sonucunda banka çeşidi ve dini hassasiyet indeksi ... -
Bankalarca kredi tahsisi yapılacak firmaların mali verilerinde yapılabilecek aktarma arındırma işlemleri
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2014)Bankalar kredi taleplerini değerlendirirken ihtiyaç duydukları en önemli araçlardan birini kredi talep edenlerden temin edilen finansal veriler (Bilanço, Gelir Tablosu, Detay Mizan, vb.) oluşturmaktadır. Kredi isteklisinin ... -
Bankalarca kredi tahsisi yapılacak firmaların mali verilerinde yapılabilecek aktarma–arındırma işlemleri
(İZÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bankalar kredi taleplerini değerlendirirken ihtiyaç duydukları en önemli araçlardan birini kredi talep edenlerden temin edilen finansal veriler (Bilanço, Gelir Tablosu, Detay Mizan, vb.) oluşturmaktadır. Kredi isteklisinin ... -
Bir ödeme sistemi olarak atm'lerin maliyet analizi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam Ekonomisi ve Finans Anabilim Dalı, 2019)Çalışmanın amacı ATM'lerin maliyetlerini analiz ederek ATM'lerin ve bankacılığının geleceğini incelemektir. Çalışmada ATM'lerin ödeme sistemleri içerisindeki yeri ve önemine değinilerek ATM'lerin tarihsel gelişimi ... -
Ekonomik krizler ve katılım bankacılığı:2008 krizi ve Türkiye örneği
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2015)Küresel ekonomik sistemin alt yapısını oluşturan modern finans anlayışı temel olarak faiz esasına dayanır. Faizin esas olduğu bu sistem, ABD'de de 2007 yazında meydana gelen finansal piyasalardaki sorunların Eylül 2008'de ... -
Faizsiz bankacılıkta alternatif bir yöntem: JAK Bank ve Türkiye'de uygulanabilirliği üzerine bir araştırma
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam Ekonomisi ve Finansı Anabilim Dalı, 2020)Bu çalışmanın amacı, bankacılık sistemi ile ilgili temel kavramların açıklanmasından sonra, Türkiye'de ve Dünya'da bankacılık sisteminin tarihi gelişimi ve seyrinin incelenerek; faizsiz bankacılık sisteminin Türkiye ve ... -
Gayrimenkul yatırım ortaklıklarının İslam iktisadı açısından incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam Ekonomisi ve Finans Anabilim Dalı, 2019)Helal yolla biriktirilen tasarrufların atıl bırakılmadan piyasada dolaşması için üretime sevkedilmesi İslam iktisadında tavsiye edilen bir yaklaşımdır. Gerçek ya da tüzel kişilerin tek başına tasarruflarına üretime ... -
İslam hukukunda kefalet ve katılım bankacılığı uygulamaları
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam Ekonomisi ve Finansı Anabilim Dalı, 2020)Kefalet İslam hukuku'nda "Muamelat" genel başlığının altında yer almakla beraber İslam hukuku ve Borçlar hukuku içinde önemli yere sahiptir. Hukukçulardan bazıları İslam hukuku'nu sadece ibadetleri düzenleyen mefhumlar ... -
İslam iktisadı çerçevesinde yeni para sistemi tetkiki
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam Ekonomisi ve Finans Anabilim Dalı, 2019)İktisadi ve sosyal hayatta ticareti kolaylaştırmayı sağlayan en önemli araç paradır. Tarihte para sistemleri mutat şekilde çökmüş ve yeni para sistemleri her zaman bir öncekinin kusurlu yönlerini tahsis etmek amaçlı ortaya ... -
İslam'da mudaraba ve katılım bankacılığında uygulama potansiyeli
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam Ekonomisi ve Finans Anabilim Dalı, 2017)Finansal sistemlerin temel fonksiyonu; tasarrufların, yani mal ve hizmet harcamalarından geriye kalan gelirlerin, yatırımlara dönüşmesine başka bir ifade ile mal ve hizmet üretimi için gerekli olan varlıkların satın ... -
İslami bankacılıkta uygulanan bireysel murabaha işlemleri: Türkiye örneği
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam Ekonomisi ve Finans Anabilim Dalı, 2017)Murabaha; bir kimsenin sahip olduğu malı, alış fiyatı üzerine müşteriyle anlaşılan miktarda kar koyarak ve bu durumu müşteriye beyan ederek satmasıdır. Malın maliyetinin ve üzerine konulan kar miktarının müşteri tarafından ... -
İş sürekliliği yönetim sistemi ve bankacılık sektörüne yönelik model
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmada iş sürekliliği yönetim sistemi ve bankacılık sektöründe iş sürekliliğinin nasıl uygulanabileceğine yönelik örnek bir model anlatılmaktadır. İş sürekliliği yönetim sisteminin amacı, kamu veya özel sektördeki ... -
Kamu kurumlarının finansmanında mudarebe imkânlarının uygulanması
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam Ekonomisi ve Finansı Anabilim Dalı, 2019)Bu tez çalışmasındaki amacımız kamu kesimine kullandırılan kredilerin genel veya yerel seçimlerin olduğu dönemlerde ne yönde etkilendiğini incelemek ve bu bağlamda kamu sektörünün orta ve uzun vadeli yatırımlarının bu ... -
Kamunun katılım bankacılığına girmesinin katılım bankacılığına olan muhtemel etkileri
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam Ekonomisi ve Finans Anabilim Dalı, 2018)Türk mali yapısı kapsamında bankacılık sektörüyle mukayese edildiğinde çok kısa olan tarihsel serüveni bulunan Katılım Bankaları, ülkemiz coğrafyasındaki ekonominin ve siyasal merkezin etkisiyle beraber içinde bulunduğumuz ... -
Katılım bankacılığında dış ticaret finansmanı ve ürünleri
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2016)Günümüzde iletişim ve ulaşım teknolojisindeki gelişmeler sayesinde ülkeler arasındaki sınırlar kalkmıştır. Değişen ve artan tüketim ihtiyaçları, döviz kullanımının serbest olması ve kambiyo kontrollerinin de kaldırılması ... -
Katılım bankalarında çalışan kadın personellerin cam tavan algılarının belirlenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam Ekonomisi ve Finans Anabilim Dalı, 2020)Cam Tavan Sendromu, kadınların üst kademe yönetim pozisyonlarına ulaşmasını engelleyici davranışsal ve kurumsal önyargılardan kaynaklanan, görünmez, yapay engellerden biridir. Günümüzde çalışma hayatında aktif olarak bulunan ... -
Katılım bankalarında kurumsal sosyal sorumluluk
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2014)Faizsizlik prensibini benimseyen ve finansal ihtiyaçlarını bu ilkeler doğrultusunda gidermek isteyen halk katılım bankalarını tercih etmektedir. Her kurum gibi katılım bankalarının da topluma karşı kanuni ve sosyal ... -
Katılım bankalarında verilen hizmetiçi eğitimin iş tatmini üzerine etkileri (Katılım bankalarında çalışan personel üzerinde bir uygulama)
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2014)Katılım bankaları, İslam toplumunun ihtiyaçlarına faiz kullanmadan cevap veren kuruluşlar olarak tanımlanabilir. Faizsiz bankacılık, paranın alınıp satılan bir mal değil, bir değişim aracı olması ilkesiyle bağdaştırılabilir. ... -
Katılım bankalarının kurumsal itibarı ile örgütsel vatandaşlık davranışı arasındaki ilişki
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2016)Katılım Bankaları son yıllarda hızla büyümektedir. Bu büyümenin sonucu olarak ta birçok yeni araştırma için popüler bir alan haline gelmiştir. Kurumsal İtibar ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı (ÖVD) kavramları da son dönemin ... -
Katılım bankalarının sosyal sorumluluk projelerinin marka bilinilirliğine etkisi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam Ekonomisi ve Finansı Anabilim Dalı, 2019)Kurumsal sosyal sorumluluk; işletmenin sosyal, çevresel ve insani boyutta taşıması gereken sorumluluklara yönelik kurumsal olarak geliştirdiği ve yürüttüğü faaliyetlerdir. Bu faaliyetler, tüketici gözünde işletme imajını ...