Özel anaokulu müdürlerinin hizmetkâr liderlik davranışlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi

Göster/Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2020Tür
masterThesisÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Şahin, N. (2020). Özel anaokulu müdürlerinin hizmetkâr liderlik davranışlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim EnstitüsüÖzet
Hizmetkâr liderlik örgüt üyelerinin menfaatlerini kendi bireysel menfaatlerinin önünde tutan bir liderlik yaklaşımıdır. Hizmetkâr lider; kişilerin değerini arttıran, topluluk bilinci oluşturan, özgün, personelin menfaatlerine öncelik veren ve empati becerileri gelişmiş takipçilerinin de hizmetkar liderler olması amacıyla kuruma hizmet eden kişidir. Bu araştırmanın amacı özel anaokullarında görev yapan yöneticilerin hizmetkâr liderlik özelliklerinin müdür yardımcısı, rehber öğretmen ve okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerine göre incelenmesidir. Bu amaçla özel anaokullarında görev yapan müdür yardımcılarına, rehber öğretmenlere ve okul öncesi öğretmenlerine kişisel bilgi formu ve Okul Müdürlerinin Hizmetkâr Liderlik Davranışları Ölçeği uygulanarak sonuçlar değerlendirilmiştir. Araştırma verileri 2018-2019 yıllarında İstanbul'un Başakşehir, Esenyurt ve Küçükçekmece ilçelerinden elde edilmiştir. Araştırma betimsel tarama modeline göre yürütülmüştür. Araştırma bulguları müdür yardımcıları, rehber öğretmenler ve okul öncesi öğretmenlerinin algılarına göre okul müdürlerinin hizmetkâr liderlik davranışlarını çoğu zaman sergilediklerini göstermektedir. Servant leadership is a leadership approach that puts the interests of the organization before its own individual interests. A servant leader is one who follows the servant leadership philosophy of prioritizing the principles that ensures the organization will thrive encompassing empathy skills of all individuals. The aim of this study is to examine the servant leadership characteristics of administrators working in private kindergartens according to the views of deputy principal, counselor and preschool teachers. For this purpose, the personal information form of vice principals, counselors and preschool teachers working in private kindergartens and the Servant Leadership Behavior Scale of School Principals were applied and the results were evaluated. The research was obtained from Başakşehir, Esenyurt and Küçükçekmece districts of Istanbul in 2018-2019. The research was conducted according to the descriptive survey model. Research Findings show that school principals take time to monitor servant leadership behaviors according to the perceptions of vice principals, counselors and preschool teachers.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=9MiDp3x86xrwjpi5-14w-RCasJpO_cWHl9v23gNxonRC2V7GMuUyrWsdXOQioewZhttps://hdl.handle.net/20.500.12436/2441
Koleksiyonlar
- Eğitim Yönetimi [261]