Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı

Göster/Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2015Tür
articleÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu çalışmada proje temelli öğrenme yaklaşımı, proje temelli öğrenme yaklaşımının felsefi temelleri, projeler ve
proje türleri, proje hazırlama aşamaları, proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğeleri, proje tabanlı öğrenme yaklaşımında
öğretmen ve öğrencilerin rolü, proje tabanlı öğrenme yaklaşımının avantaj ve dezavantajları ve proje tabanlı öğrenme
yaklaşımında değerlendirme konularına ilgili alanyazın doğrultusunda yer verilmiştir.
Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma için konuyla
ilgili kaynaklara ve verilere ulaşılarak alan yazın taraması yapılmıştır. Araştırma ile ilgili kitap, tez ve raporlar incelenmiş
elde edilen veriler sistematik bir biçimde bütünleştirilmeye çalışılmıştır.
Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı, öğrencileri motive eden, kalıcı izli öğrenme sürecini kolaylaştıran, öğrenciyi
öğretme-öğrenme sürecinin merkezine alan, gerçek yaşamın konularına ve uygulamalarına yer veren bir öğrenme
yaklaşımıdır. Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı; bireysel ya da küçük gruplar aracılığı ile doğal koşullar altında yaşama
benzeyen bir yaklaşımla problemlerin çözümünü amaçlayan bir öğrenme yaklaşımıdır. Öğrencilerin problem çözme
becerilerini geliştirdiği için uygulama, analiz ve sentez düzeyindeki hedeflerin gerçekleşmesinde daha çok kullanılır. Bu
öğrenme yaklaşımında öğrenciler grup çalışmalarının yanı sıra bağımsız çalışmalar da yürütmekte ve öğrenmeyi
yapılandırıp tasarlamaktadırlar. Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının değerlendirme sürecinde, sadece etkinlikler sonucu
ortaya çıkarılan ürünün değerlendirilmesi değil, ürünle birlikte bu ürünün ortaya konulması süreci de büyük önem
taşımaktadır. Değerlendirme, ürün ve sürecin birlikte değerlendirildiği bir yapı içermektedir. In this study, project-based learning approach has been given in accordance with relevant literature in terms of
philosophical foundations, projects and project types, project preparation stages, the elements of project-based learning
approach,the roles of teachers and students and advantages and disadvanteges.
The qualitative research method document review is used in this research study. The literature review was
conducted by accessing resources and data relevant to the research. Books, theses and reports related to the study are
examined and the data obtained is tried to be integrated in a systematic manner.
Project-based learning is a learning approach that motivate sstudents, facilitates the permanency of the learning
process, places the students to the center area of the teaching-learning process and includes the real life issues and
applications. Project-based learning approach aims to find solutions to the problems individually or in small groups by
simulating natural conditions. Since Project-based learning developes problem skills of students, it is used in realization
of objectives at application, analysis and synthesis levels. Besides of group work students conductin dependent study and
they configure and design the learning process. In the process of evaluation of project-based learning approach, not only
the product of the study but also the process of developing the product should be taken into account. The assessment
comprises a structure in that product and process are evaluated together.