Yapılandırmacı yaklaşımın sınıf yönetimi ve öğrenme sürecine yansımaları

Göster/Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2014Tür
masterThesisÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu araştırmada, uzun yıllar eğitim sistemimizde hakim olan klasik anlayışlardan önemli farklılıklar getirmiş olan yapılandırmacılığın, sınıf yönetimi ve öğrenme sürecine yansımaları incelendi. İstanbul ili Küçükçekmece İlçesindeki Gülten Özaydın Lisesi, Zühtü Şenyuva İlkokulu ve Zühtü Şenyuva Ortaokulu’ndan 30 öğretmen, gönüllülük esasına dayalı olarak ankete katkı sağladı. Anket tekniğinde likert ölçeği kullanılmış olup, nitel yöntemle uygulandı. Yapılandırmacı anlayış ile birlikte, “öğrencilerin ezberci öğrenmeye daha az meyilli oldukları”, önemli bir bulgu oldu. Öğretmenlerin yapılandırmacı yaklaşımın farklı strateji, yöntem ve tekniklerini iyi düzeyde kullandıkları sonucuna ulaşıldı. Yapılandırmacı yaklaşımın, bireyin eleştirel düşünme, sorgulama, problem çözme, girişimci olma ve karar verme becerilerinin geliştirilmesini ön plana çıkardığı sonucuna ulaşıldı. Yapılandırmacı bir sınıf ortamında öğretim, etkin öğrenmeyi destekleyen bilişsel üst düzey becerilerin kullanılmasına olanak sağlayan işbirlikçi çalışmaya ve paylaşıma, probleme dayalı etkinliklere, sorgulamaya, araştırmaya, tartışmaya yer veren gerçek etkinliklerle yürütüldüğünde çok daha faydalı olduğu sonucuna ulaşıldı.
Koleksiyonlar
- Eğitim Yönetimi [269]