Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzmen, Necmettin
dc.contributor.authorÇapar, Mustafa
dc.date.accessioned2019-06-27T12:37:00Z
dc.date.available2019-06-27T12:37:00Z
dc.date.issued2015en_US
dc.date.submitted2015
dc.identifier.citationÇapar, M. (2015). 12 yıl zorunlu eğitim düzenlemesine dair öğretmen ve öğrenci algısı. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12436/402
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarılmasını sağlayan yasal düzenleme (4+4+4) üzerine öğretmen ve öğrencilerde oluşan algıları tespit etmektir. Farklı algıları, nedenleriyle açıklamak için İstanbul Beylikdüzü ilçesinde faaliyet gösteren 7 adet ilköğretim okulu ile 3 adet lisenin öğrenci ve öğretmenlerine anket uygulanmıştır. Anketlere 400 adet 5'inci sınıf, 192 adet 9'uncu sınıf öğrencisi ve aynı okullarda görev yapmakta olan 151 öğretmen katılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde yüzde ve frekans değerlerine başvurulmuştur. Öğrenciler düzenleme ile ilgili olumlu değerlendirmeler yapmıştır. Çoğunlukla derslerine zevkle girmekte ve dersleri daha iyi anlamaktadır. Öğretmenler arasında ise yasal düzenlemeye karşı direnç olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin yarısı sistemin başarıya ulaşmayacağına inanıp, düzenlemeyi gereksiz olarak nitelendirmiştir.en_US
dc.description.abstractThe main objective of this study is to determine teachers and students perception regarding the regulation (4+4+4) which raises mandatory education lenght to 12 years. In order to evaluate different perceptions with their causes surveys were done with participation of teachers and students from 7 middle schools and 3 highschools in Beylikdüzü, Istanbul. 400 students from 5th grade, 192 students from 9th grade and 151 teachers from same schools were participated in this survey. Percentage and frequency values are used in analysis of results. Students tend to comment positively on regulation and they tend to attend classes with joy also they understand their lessons better. However it is understood that there is resistance against to this legal regulation among teachers. Half of the teachers who joined this survey believes that this regulation will not succeed. and stated that it is unnecessary.en_US
dc.description.tableofcontents4+4+4 Yasal Düzenlemesi -- OECD 2003 Türkiye İnceleme Raporu -- PISA 2012 ve Türk Öğrencilerin Durumu -- PISA Nedir? -- PISA 2012 ve Türkiye Verilerien_US
dc.publisherİstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZorunlu eğitimen_US
dc.subjectEğitim Sistemien_US
dc.subjectYasal Düzenlemeen_US
dc.subjectEğitim Reformuen_US
dc.subject4+4+4en_US
dc.subjectYeni Eğitim Modelien_US
dc.subjectCompulsory Educationen_US
dc.subjectEducation Systemen_US
dc.subjectRegulationen_US
dc.subjectEducation Reformen_US
dc.subjectThe New Model of Educationen_US
dc.title12 yıl zorunlu eğitim düzenlemesine dair öğretmen ve öğrenci algısıen_US
dc.title.alternativeStudent and teacher perceptions upon the regulation of 12 years mandatory educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record